Minden segítség jól jöhet wordpress weboldal készítésekor. Akár egy morzsányi is...

5 linképítési tipp 2015-ben

2015/11/01. - írta: ponthogy

Bejövő linkek nélkül olyan egy weboldal, mint az autó benzin nélkül. Létezhet, de semmire sem jó. Ezért most mutatunk néhány trükköt és egyben kiváló linképítési módszert. Mert minél több értékes, link mutat a weboldalunkra, mi annál feljebb kerülhetünk a Google keresőjében.

A linképítés nem a legfelemelőbb marketing tevékenység ha a régi módszerekkel szeretnénk dolgozni. Viszont a tartalommarketing és a közösségi média azok a területek ahol kiteljesíthetjük kreativitásunkat és ahelyett, hogy értelmetlen link katalógusokra vagy más nem természetes link kapcsolatokra költenénk a pénzünket. A www.kulcsszo.hu linképítője Evenich András ad most 5 olyan tanácsot mely a weboldalunk tartalma és a közösségi oldalak által soha nem látott módon részesülhetünk természetes link kapcsolatokba.

Miért a barátaink a bejövő linkek?

A bejövő linkek három területen fejtik ki jótékony hatásaikat. Egyrészt erősítik a márkánkat azzal, hogy egyre többen ismerkednek meg vele, egyre többen találkoznak vele egyre több helyen. Ez pedig automatikusan és törvényszerűen növeli a bizalmat az emberekben velünk, a termékünkkel, a szolgáltatásunkkal szemben. Másrészt a közvetett és közvetlen forgalmunkra is ösztönzőleg hat. Harmadrészt természetesen a keresőmotorok találati listáiban is segít előrébb jutni. A közösségi média pontosan ezeknek a bejövő linkeknek a tárházát kínálja elképesztő olcsón, és akár ingyen is.

1. tipp: szerepeljünk mások blogjában vendég bloggerként

Szinte mindenki gondban van a tartalommal, vagy egyszerűen csak jól jön valakinek egy kis „vérátömlesztés” a friss, más megközelítésben íródott tartalmunk révén, ezért szíves örömest fogadja, hogy írjunk a blogjába. Tehát engedélyt kapunk arra, hogy publikáljunk nála és ezért mi megjelenhetünk az ő közönsége előtt. Ennek a keresőoptimalizálás mellett még számos előnye van a kulcsszo.hu tapasztalata szerint. Amennyiben ügyesen keressük meg a partnereinket, sokszor a sajátunknál nagyobb közönségnek írhatunk, ráadásul sosem tudhatjuk, hogy az adott blog, weblap tulajdonosa milyen üzleti kapcsolatokat, együttműködéseket, egyszóval előnyöket tud hozni nekünk hosszútávon. Nagyon fontos, hogy ne tartalékoljunk, mindig a legjobb anyagunkat vigyük vásárra, mert simán lehet, hogy emiatt fognak minket a sajátunkon is követni az emberek. Arra mindig ügyeljünk, hogy mivel számunkra is csak 24 órából áll egy nap, csak releváns, céljaink elérésében segítő oldalaknak „segítsünk”.

2. tipp: legyünk megosztóak

Érdemes olyan témákat választanunk alapanyagul, amely konfrontációt, vitát szül. Nincsen jobb forgalomnövekedést elősegítő eszköz, mint az intelligens vita, az érvek ütköztetése. Persze arra mindig figyeljünk, hogy a cikkünkben egy bizonyos határt ne lépjünk át, mert a rosszindulatú provokálás már nem vezet semmi jóra. Viszont nyugodtan lehetünk kritikusak és akkor az olvasók sem fogják a véleményüket véka alá rejteni. Sokan nem fognak velünk egyetérteni blogolós pályafutásunk alatt, de ezt sose kudarcként éljük meg. Ahány ember, annyi nézőpont létezik, és nagyon sokat lehet tanulni értelmes vitákból. Ez is a marketing része de azért ne vigyük túlzásban sem mert akkor csak akadékoskodónak fogunk tűnni mások szemében.

3. tipp: mindig monitorozd a posztjaidat

Megírtunk már 4-5 blogposzot? Akkor már vannak összehasonlítható, elemezhető eredményeink, adataink. A mérés, a tesztelés és a kapott statisztikai adatok kielemzése az egyik legfontosabb szelete a sikeres linképítésnek. Mert minél jobban megmozgatja a tartalmunk az olvasónkat, annál több megosztásra, annál több hivatkozásra számíthatunk tőlük. A blogolás viszont sok idő, ezért csak a legjobban teljesítő témákra érdemes fókuszálni. Mely posztok hoznak kiemelkedő eredményeket? Melyik generál nagy forgalmat és bejövő linkek tucatjait? Vannak különbségek napok szerinti lebontásban? Ilyen és ehhez hasonló kérdések tucatjait tegyük fel magunknak és válaszoljuk is meg őket méréssel!

4. tipp: a közösségi média ereje

A Facebook, a Twitter, Google + és LinkedIn és még egy sor (Wikipedia szerint a cikk írásának pillanatában több mint 100 aktív ilyen oldal) platform kiváló lehetőséget kínál arra, hogy minél többen meg és felismerjenek minket idővel. Emellett rengeteg oda-vissza linkkel is gazdagodhatunk, ha nem hanyagoljuk el a közösségi médiában a megjelenést, hirdetést. Hogy hol érdemes leginkább megjelennünk? Ezt a kérdést újfent egyedül méréssel tudjuk megválaszolni. Oda fektessük be a legtöbb energiát ahonnan a legnagyobb és legértékesebb forgalom származik. Ezért nagyon fontos, hogy az oldalunk és a blogposztok mellett is ott virítson a megosztó/tetszik/ajánlom gomb, hiszen bármelyik a három közül, ingyenes reklámfelületet biztosít nekünk.

5. tipp: a nyereményjátékok rengeteg hivatkozást hoznak

Az emberek mindig is szeretnek nyerni. Mi is sokszor láthattunk már, hogy szinte megőrülnek, amikor nyerni lehet valamit, de legalábbis aktivitásuk a sokszorosára nő. Ezt az emberi tulajdonságot lehet kiaknázni nyereményjátékokkal. A sikert számtalan példa igazolta már. Ideális esetben az ajándék kapcsolódik ahhoz, amiről a blog a vállalkozásunk szól. Készüljünk fel, mert töménytelen mennyiségű linkre, megosztásra, ajánlásra számíthatunk és fel fog pörögni a nevünk a közösségi médiában. Egy dologra viszont nagyon ügyeljünk. Teljesen egyértelműen fogalmazzuk meg a játékszabályokat, mert egy rosszul kivitelezett játék többet árthat, mint ha nem csináltunk volna semmit. Plusz ne feledkezzünk meg kellő módon reklámozni a nyereményjátékunkat. Ez az öt apró tipp nagyon sokat segíthet nekünk 2015-ben, hogy természetes módon tegyünk szert link kapcsolatokra. Legyünk türelmesek és tervezzük meg a linképítési kampányainkat, melyek kampányonként egyre jobban fognak sikerülni a sok-sok tapasztalat, vissza jelzések feldolgozásával.

Címkék: tech seo
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://wpmorzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr278041916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása